Megoldás

Aki tudott olvasni, csak nem akart…

Bármilyen munkakörben, rendkívül frusztráló lehet, ha nem sikerül megértetnünk magunkat a kommunikációs partnerrel. Az önéletrajzokban kötelező elemként feltüntetett “Kiváló kommunikációs készség” pedig sajnos nem mindenkinek adatik meg, még kevesebben űzik tudatosan. Íme pár tipp a könnyebb megértéshez, vagy legalábbis a kevesebb stresszhez:

  1. Ne ismételjünk egynél többször szó szerint: gyakran előfordulhat, hogy akár zaj, akár terminológiai különbségek miatt nem érti meg egymást az ügyfél és az ügyfeles. Ha egynél többször kell valamit megismételni, inkább fogalmazzuk át. Ha csak a zaj miatt nem értette a partner amit mondtunk, akkor is jobb ha más kifejezést alkalmazunk. Ha pedig nem érteti a partner a szavakat amiket használunk, akkor pedig egyértelmű, hogy miért kell átfogalmazni.
  2. Kommunikációs empátia: ne feltételezzük az, hogy amit mi tudunk, azt feltétlenül mindenki más is tudja. Bár egyértelműnek tűnik, gyakran önkéntelenül is beleesünk ebbe a hibába. Próbáljuk meg kerülni a szakkifejezéseket, és megtalálni a közös hangot nemtől, kortól, végzettségtől függetlenül.
  3. Ha a hegy nem megy Mohamedhez: előfordul, hogy a megértést a szándék is korlátozza, vagyis nem is feltétlenül törekedik az ügyfél a megértésre. Ez olykor megérthető, és ilyen esetben a legjobb amit tehetünk egy másik kommunikációs csatorna ajánlása. Ha telefonon nem, akkor személyesen, írásban vagy elektronikusan másképp, talán jobban tudjuk elmagyarázni amit szeretnénk.
Ha tetszett a cikk, mutasd meg másoknak is!