Munkaidő

Rövidebb munkaidő, nagyobb hatékonyság

Az ötlet már többször is megjelent a munka világában. Akár hatórás munkanap, vagy akár négy (extrém gondolkodók szerint három) napból munkahét állítólag a kreatív vagy extrém stresszes munkakörökben kifejezetten jó hatással lehet a hatékonyságra. Egyesek szerint még az is elképzelhető, hogy amit egyébként 8 órában elvégzünk, azt sokkal hatékonyabban el lehetne végezni 6 órában is.

Természetesen nem minden munkakörre érvényes ez, hiszen egy karbantartó számára a készenlét idejének csökkentésével nem lesz kevesebb meghibásodás. A gyártósori gépnek nem mondhatjuk meg, hogy mától ne délután négyig, hanem csak kettőig hibásodhat meg. Viszont az ügyfeleknek mondhatjuk, hogy mikor kereshetik az ügyfelest.

Az ügyfélnek nem az a fontos, hogy minél tovább nyitva legyen az ügyfélszolgálat, hanem az, hogy amikor szüksége van rá, azt elérje. Így az ügyfeles fogadhat megkereséseket akár 6, akár 8, akár 12 órában, úgyis lesz olyan, akinek nem lesz megfelelő az időpont. Akinek pedig fontos, az úgyis akkor fogja jelezni a problémáját, amikor tudja. Persze ez a szolgáltatás fajtájától is függ, de ha nem vagyunk a hosszú készenléti időhöz kötve, akkor érdemes mérlegelni, hogy valóban megéri-e szokásos nyolcórás ügyfélfogadási időt tartani, vagy hatékonyabb tud lenni az ügyfelesünk rövidebb munkaidőben, kevesebb stressz mellett.

Ha tetszett a cikk, mutasd meg másoknak is!