Bull's eye

Ügyfeles – a tökéletes

Az ügyfélszolgálat az a hely, ahova már úgy érkezik az ember, hogy valamilyen kérdése van, vagy valamiért felháborodott. Itt már nem igazán szeretnénk semmilyen hibát megengedni magunknak. Egy téves tájékoztatás, egy hibás használati tipp, vagy éppen egy félresiklott panaszkezelés elégedetlenséggel, szolgáltatóváltással vagy akár nagyobb problémával is járhat. Így nyilvánvaló, hogy azt szeretnénk, hogy az ügyfeles mindig tökéletes legyen. Íme pár tipp, hogy mivel törekedhetünk erre:

  1. Képzés: minden szakmában a tudás adja meg a szakértelmet és a szükséges önbizalmat. Az ügyfelesnél sincs ez másként. A megfelelő előismeretek és stratégiák hiányában nem várhatjuk el a tökéletes teljesítést.
  2. Munkakörnyezet: a minél magasabb szintű kiszolgáláshoz minden adott helyzetben a lehető legnagyobb koncentráció szükséges. Ezt csak egy olyan helyen lehet fenntartani, ahol a zavaró tényezőket el tudjuk kerülni. Bónusz, hogy egy nyugodt környezet (akár már csak a telefon háttérzaj minimalizálása) az ügyfél megnyugtatását is elősegíti.
  3. Magánélet: a koncentrációt nemcsak a munkakörnyezet, hanem a családi, magánéleti problémák is megzavarhatják. Mint munkáltató nem avatkozhatunk alkalmazottaink magánéletébe, viszont biztosíthatjuk a lehetőséget rá, hogy ezt az ügyfelesnek legyen alkalma elvégezni. Ilyen lehet a rugalmas munkaidő, vagy a rendkívüli szabadság biztosítása.
Ha tetszett a cikk, mutasd meg másoknak is!